Be My Followers

Friday, February 14, 2014

Semalam Mengejar Peragut..




Selamat tengah hari semua..
tengah hari ni aku tak jalan-jalan pon sebab rakan seangkatan tak de.. :/
jadi aku ke taska Along #TaskaMIA dok menangok sini sampi pukul 2 karang.. tapi ada misi lain ni yang si fyda adim nanti call tanye mira siap lom? tinggal 3 hari je ni... apakah?? nanti aku cite..

Sekarang kembali ketajuk asal.. semalam otw aku balik dari tempat keja dah nak sampai rumah dah tiba-tiba tgok ada 2 biji motor ni kejar mengejar berdesup macam nak langgar kereta aku je..
aku cakap dengan along 

aku: "tu mesti gaduh pakwe makwe tu pakwe dia tinggal kan dia dia marah dia kejar la.."
tak pon 
"dua2 perompak"

along : "tak kot sebab yang kejar tu pompuan"
aku:  "ala macam penjenayah yang terlepas lalu tepi rumah kiti dulu siap curi tudung orang pakai taknak bagi orang cam dia"
(kita suka membuat andaian dengan hanya apa yang kita nampak je kn..tapi belum tentu betul)
along: aha ek..

aku: pe lagi long kejar la nak tahu pe cite dieorang tu..

kita orang pun kejar la..sampai dekat selekoh akk tu jatuh adoi ai koyak kaki dia 
masa kita orang nak tolong ada pulak abag2 asko yang tolong angkat motor akk tu..
lepas akk tu cite kita orang naik kereta n cuba kejar tapi malangnye tak dapat rupa-rupanya dia masuk lorong rumah aku sekejap kita orang lambat bape minit je kalo tak siap la aku langgo hikhik (tetiba berani pulak semalam) yang tak boleh bla peragut tu boleh buat muka bahagia je dah ragut orang geram pulak aku bila ingat2 balik.. kite orang dpt no plate dia tp satu nombor dia dh cabut bijak3 jurkkkk!!

pengajaran yang boleh diambil oleh semua wanita ialah jangan letak beg dekat dalam bakul kereta anda ok kalau yang naik kereta jagan letak beg atas kerusi letak bawah. 


#apa nak jadi dengan budak2 sekarang muda sihat tapi malas nak keje cari jalan mudah meragut..



                                                                                                                     

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...