Be My Followers

Thursday, April 11, 2013

takziah..


assalamualaikum..
selamat petang,
pagi tadi aku dapat call dari mak aku..bagi tau yang saudara aku meninggal
so dalam kol 11 lebih aku keluar untuk pegi ziarah 
suasana sayu je aku ni bukan boleh orang menagis-nangis kang aku yang overrr dari orang lain..
sebab aku dah rasa 3 orang yang aku sayang pegi rasa sedih dia tak terkata lahh weyyyy...
tapi terigat aku pada kata -kata maksu aku.."kalau kita sayang kan dia, doakan dia bukan menangis sebab hanya doa sahaja yang dapat membantu dia kat sana.." betul juga apa yang dia cakapkan menagis meratap macam mana pun yang pergi tu takkan kembali kan? jadi yang hidup ni kena lah terus kan.
 
apa pun kita kena reda dengan takdir tuhan ajal dan maut ditangan nya dan kita hanya hamba, dan segalanya  yang kita ada hanya pinjaman semata-mata jika tiba masa dan waktu yang telah ditentukan kita harus kembali kepada pencipta kita.

tapi something yang wat aku sangat...tah...tersentuh la kot bila tengok anak lelaki dia menagis sambil membaca AL-QURAN disisi jenazah ibu dia tadi, pada aku bukan senang nak dapat anak lelaki yang macam tu sekarang kn?(siapa yang setuju dengan saya sila angkat tangan.. =) )
kata orang doa anak lelaki ni cepat dimakbul kan berbanding anak perempuan..
apa pun takziah kepada pakcik yan aku sekeluarga..
anggap lah ini sebagai dugaan dan semoga tabah menghadapinya.

satu lagi yang aku nak katakan "SEORANG LELAKI ITU AKAN NAMPAK HANDSOME BILA DIA BACA QURAN" huhuhu





No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...